Innovatiefonds

News overview

02-08-2019

Press release Innovatiefonds Noord-Holland about financing of Winc Academy

Winc Academy B.V., een startup gevestigd in Amsterdam, heeft een converteerbare lening van €282.900 ontvangen van het Innovatiefonds Noord-Holland. Met deze financiering ontwikkelt het bedrijf een remote learning oplossing waarmee mensen kunnen worden omgeschoold tot programmeur. Verschillende bedrijven hebben hun medewerking toegezegd en zullen omgeschoolde progammeurs aannemen. Op de arbeidsmarkt is krapte en Winc Academy hoopt een bijdrage te leveren aan het oplossen van deze krapte.

Carla Snepvangers, mede oprichter van Winc Academy: “Wij zijn ervan overtuigd dat er veel verborgen programmeertalent is in Nederland. Wij zien veel mensen die zich niet prettig voelen in hun huidige baan of in een baan die in de toekomst verdwijnt, én veel werkgevers die om programmeurs zitten te springen. Wij willen de komende vijf jaar 20.000 front-end developers opleiden. Het aantal development vacatures is nog een stuk groter.” Winc Academy heeft contact met grote bedrijven die niet kunnen wachten tot hun afgestudeerden er aan de slag kunnen.

Wouter Keij, directeur Innovatiefonds Noord-Holland: “De aanpak van Winc Academy is aanvullend opde bestaande initiatieven om mensen om te scholen tot programmeur. De aanpak die Winc Academyheeft gekozen is nieuw voor Nederland. Dat verschillende bedrijven hebben toegzegd omomgeschoolde programmeurs aan te zullen nemen, is een bevestiging van de keuzes van WincAcademy. De initiatiefnemers achter Winc Academy zijn ervaren ondernemers en vormen een sterkteam met een groot netwerk in de regio. Dat schept vertrouwen in een succesvolle uitrol van het project.”

Het Innovatiefonds Noord-Holland is een initiatief van de Provincie Noord-Holland, de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam UMC en Sanquin, met steun door de Europese Unie via het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Het Fonds ondersteunt ondernemers in de Provincie Noord-Holland met financiering van innovatie in de fase van Proof-ofConcept. Het Fonds verstrekt converteerbare leningen. De looptijd van het eerste fondsdeel is 2018-2023. www.innovatiefondsnoordholland.nl

OVER WINC ACADEMY
Winc Academy biedt een intensieve praktijkgerichte programmeeropleiding, waarmee mensen binnen een half jaar aan de slag kunnen als developer. Het opleidingstraject is laagdrempelig en speciaal bedoeld om onontdekt programmeertalent in Nederland aan te boren. De opleidingen van Winc Academy zijn in het Nederlands en vanuit huis te volgen. Studenten betalen hun studiekosten achteraf via het salaris. Winc Academy is opgericht door ondernemers Carla Snepvangers en Marijn Pijnenborg. www.wincacademy.nl

Carla Snepvangers, mede oprichter Winc Academy, carla@wincacademy.nl, tel: 088-1660316