Innovatiefonds

Overzicht nieuws

21-06-2019

Persbericht Innovatiefonds Noord-Holland over financiering van Borges3D B.V.

Amsterdam, 21-06-2019.

Investering Innovatiefonds NH voor industrialisatie van industrieel 3D printen.

AM-Flow, een initiatief van Borges3D, een bedrijf gevestigd in Amsterdam, heeft een converteerbare lening van € 300.000 ontvangen van het Innovatiefonds Noord-Holland.

Met deze financiering gaat AM-Flow een op AI gebaseerd identificatie systeem verder ontwikkelen als eerste stap in het creëren van een productielijn voor 3D geprinte objecten.

Potentiële klanten zijn bedrijven in alle industrietakken die in toenemende mate gebruik maken van 3D printen op industriële schaal voor het maken van prototypes en serie productie van onderdelen en/of reserve onderdelen.

Bas van Berkestijn (Borges3D): “De financiering van het Innovatiefonds Noord-Holland stelt ons in staat om onze technologie verder te ontwikkelen om optimaal in te passen in de 3D printing processen van onze target klanten.”

Stefan Rink (AM-Flow): “Now is the time for AM to start competing on price with mass manufacturing. This is only possible with a fully digital workflow; design is digital, printing is, but post-processing still is entirely manual. The AM-Flow technology offers this end-to-end industrialization.”

Wouter Keij, directeur Innovatiefonds Noord-Holland: “In de industrie wordt 3D printen steeds belangrijker en doet industrialisatie zijn intrede. Dit vraagt om oplossingen die specifiek zijn voor 3D printing productie processen. De oplossingen van AM-Flow adresseren deze behoefte in de markt. Dat ook andere partijen deze ronde mee financieren is voor ons een extra bevestiging van de plannen van AM-Flow.”

Het Innovatiefonds Noord-Holland is een initiatief van de Provincie Noord-Holland, de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam UMC en Sanquin, met steun door de Europese Unie via het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Het Fonds ondersteunt ondernemers in de Provincie Noord-Holland met financiering van innovatie in de fase van Proof-of- Concept. Het Fonds verstrekt converteerbare leningen. De looptijd van het eerste fondsdeel is 2018- 2023. www.innovatiefondsnoordholland.nl

OVER AM-FLOW
AM-Flow is een toeleverancier van Industrie 4.0 technologie voor de markt van Additive Manufacturing / 3D Printen. AM-Flow automatiseert het 3D-printing-proces, end-to-end. AM-Flow is een expert in het veld van 3D-vorm identificatie en een leidende aanbieder van industriële machine vision systemen en AI software voor product- en procesautomatisering.

De team leden van AM-Flow hebben een historie in zowel traditionele-, industrie 4.0 en additive manufacturing. De principes van Lean Six Sigma en Quick Response Manufacturing worden toegepast in AM-Flow’s automatiseringsoplossingen, waardoor klanten in staat gesteld worden op het hoogste niveau van Operational Excellence te functioneren.

www.am-flow.com
Stefan Rink, AM-Flow, tel : 0850187687