Innovatiefonds

Overzicht nieuws

17-04-2019

Persbericht Innovatiefonds Noord-Holland over financiering van DYME

Amsterdam, 17 april 2019.

Investering Innovatiefonds NH voor nieuwe fintech oplossing op basis van PSD2.

Dyme, een startup gevestigd in Amsterdam, heeft een converteerbare lening van € 300.000 ontvangen van het Innovatiefonds Noord-Holland. Met deze financiering ontwikkelt het bedrijf een applicatie die een einde maakt aan verborgen of te hoge vaste lasten met inzicht in uitgaven en een opzeg- en overstapservice.

Dyme maakt een koppeling met de bankrekening en verschaft direct een helder overzicht van alle vaste lasten en abonnementen. Hierbij maakt Dyme gebruik van de nieuwe PSD2 wetgeving. Deze wetgeving verplicht banken om third party providers zoals Dyme toegang te geven tot de betaalrekeningen van hun klanten, als deze daar toestemming voor geven. Vervolgens kunnen gebruikers met één klik abonnementen beëindigen of overstappen naar andere aanbieders. Dyme biedt kopellingen aan met alle grote Nederlandse banken en is beschikbaar op Android en iOS.

Joran Iedema, CEO en medeoprichter van Dyme: “De financiering van het Innovatiefonds Noord-Holland stelt ons in staat om het product verder te ontwikkelen. Zo wordt het in de komende 14 maanden mogelijk om over te stappen van alle verzekerings- en telecomproducten. Daarnaast wordt geinvesteerd in het verbeteren van het algoritme. Daarmee minimaliseert Dyme de benodige input van gebruikers bij het opzeggen of overstappen van abonnement.”

Wouter Keij, directeur Innovatiefonds Noord-Holland: “Met de oplossingen van Dyme kunnen consumenten hun financien op een eenvoudige manier beheren. Dyme ontzorgt consumenten op dit vlak. De nieuwe Europese PSD2 wetgeving maakt dit mogelijk. Fintech oplossingen zoals die van Dyme zijn voor het Innovatiefonds Noord-Holland een belangrijk focus gebied.”

OVER DYME
Met Dyme spelen de oprichters slim in op de nieuwe Europese PSD2-regelgeving. Vanaf dit jaar zijn banken verplicht bedrijven toegang te geven tot betaalrekeningen van hun klanten, als deze daar toestemming voor geven. Na toestemming van de gebruiker maakt Dyme een koppeling met de desbetreffende bankrekening. De veiligheid en privacy zijn gewaarborgd doordat de app gebruikmaakt van een directe koppeling met de bank. Dyme leest de gegevens en filtert hier de vasten lasten en abonnementen uit om de gebruiker vervolgens te adviseren over kostenbesparingen. Dyme heeft begin maart een vergunningsaanvraag ingediend bij De Nederlandsche Bank. De app voldoet aan strikte wetgeving met betrekking tot dataveiligheid en privacy. https://dyme.app/

Voor meer informatie:
Joran Iedema, CEO Dyme, tel: 0649662358