Persbericht Innovatiefonds Noord-Holland over financiering van Katalysis B.V.

Innovatiefonds NH investeert in privacy op internet

Katalysis B.V., een bedrijf gevestigd in Amsterdam, heeft een converteerbare lening van €300.000 ontvangen van het Innovatiefonds Noord-Holland. Deze lening is onderdeel van een grotere financieringsronde en stelt Katalysis B.V. in staat om een digitale oplossing te introduceren die – onder de nieuwe privacy wetten – zowel voor uitgevers als voor consumenten de zekerheid biedt dat pricacy gevoelige informatie bij de consument blijft.

Media partijen worden geconfronteerd met nieuwe aangescherpte privacy wetgeving om consumenten te beschermen. Consumenten willen nog steeds content ontvangen en verwachten van uitgevers dat dat ook mogelijk blijft onder de nieuwe wetgeving. De oplossing van Katalysis verzekert dat uitgevers gepersonaliseerde digitale content bij consumenten kunnen afleveren terwijl privacy gevoelige informatie ten alle tijden bij de consument blijft. Een aantal uitgevers in Nederland en Europa hebben zich bereid verklaard om de oplossing van Katalysis te gaan testen.

Eveline Klumpers, co-founder van Katalysis: “De lening van het Innovatiefonds stelt ons in staat de Proof of Concept verder uit te bouwen en te valideren met media partijen. Data eigenaarschap is een zeer belangrijk en urgent onderwerp. Onze oplossing, die consumentendata beschermt en uitgevers in staat stelt deze consumenten te bereiken, is hier een antwoord op ”

Wouter Keij, directeur Innovatiefonds Noord-Holland: “Consumenten moeten de mogelijkheid houden om voor hun relevante data digtaal te blijven ontvangen, ook onder de nieuwe aangescherpte wetgeving. De oplossing van Katalysis maakt dat mogelijk. Dat een aantal gerenomeerde publishers zich bereid hebben verklaard om de oplossing te gaan testen is een positief signaal.”

Het Innovatiefonds Noord-Holland is een initiatief van de Provincie Noord-Holland, de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam UMC en Sanquin, met steun door de Europese Unie via het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Het Fonds ondersteunt ondernemers in de Provincie Noord-Holland met financiering van innovatie in de fase van Proof-ofConcept. Het Fonds verstrekt converteerbare leningen. De looptijd van het eerste fondsdeel is 2018- 2023. www.innovatiefondsnoordholland.nl

OVER KATALYSIS B.V.

Katalysis is een in Amsterdam gevestigde start-up met de missie om waarde terug te brengen in de keten van creatie tot consumptie van data. Wij helpen content eigenaren om de controle over de content te houden en hierbij de meest waardevolle lezer te bereiken. Wij staan aan de voorhoede van technologische innovatie gebruikmakend van technologieën als blockchain. www.katalysis.io

Eveline Klumpers, co-founder Katalysis BV, eveline@katalysis.io tel +31 619634473